Magiczne miejsca Torunia

16:35



Witajcie!


W dzisiejszym wpisie
wracam jeszcze na chwilę
do mojej wyprawy do Torunia.

Wiem już, że niektórych z Was
udało mi się zachęcić
do odwiedzenia tego pięknego miasta
we wcześniejszym wpisie
i krótkiej fotorelacji.

Zachęcania dziś ciąg dalszy!

( ale zaznaczam z góry, iż nie jest
to post sponsorowany)


Chciałabym przedstawić Wam
dwa miejsca,
które urzekły mnie swoim wystrojem,
ciepłą atmosferą
oraz miłą i fachową obsługą.
Zapomniałabym! I oczywiście menu,
które ma wiele do zaoferowania. :)



P   r   o   w   a   n   s   j   a

To malutka restauracja
znajdująca się
na ulicy Szewskiej 19, 
tuż przy samym Rynku Staromiejskim.
Czyli w samym sercu Torunia :)

Przestrzeń restauracji to parter
i urocze pięterko
w wąskiej kamienicy.

(większość kamienic w centrum miasta
ma takie "gabaryty")

Całość urządzona w stylu prowansalskim,
z klimatyczną,
francuską muzyką w tle,
z wystrojem trochę jak u babci na poddaszu..
Takie mam skojarzenia...

























Niebieski zasłony,
dziergane firanki,
błękitne ściany...
Drewniane stoły 
i piękna skrzypiąca podłoga...
Mnóstwo lamp,
lampeczek...
Gra świateł i kolorów.

Wszystko to tworzy magię
miejsca.

Prowansję znajdziecie tutaj:


I na profilu facebookowym:


Gorąco polecam wszystkim Prowansję!
To niezwykle przyjazne
i klimatyczne wnętrze.
Na pewno się nie zawiedziecie
i ulegniecie magii tej malutkiej restauracji :)



     *



       C   e   n   t   r   a   l   

 C   o   f   f   e   e         P   e   r   k   s


Mój pomysł zwiedzenia miasta
od samego początku krążył
wokół myśli, by w końcu 
móc zobaczyć 
kawiarnię klimatem
i wystrojem nawiązującą do
serialu "Friends".
Serialu chyba przedstawiać nie muszę...
Kręcony przez 10 lat, 
stworzono 10 sezonów,
opowiadających o grupie przyjaciół z NY.


Wersja toruńska
słynnej kawiarenki,
w której spotykali się
przyjaciele,
to Central Coffee Perks,
mieszcząca się przy ulicy Strumykowej.
Pieszo kilka minut od rynku.


W środku przytulnie, domowo,
klimatycznie :) 
Są wygodne fotele i kanapy - w tym duża, znajdująca
w centrum kawiarni - pomarańczowa kanapa,
kopia tej serialowej...

(która w pierwszym dniu, gdy dotarłam 
do kawiarni - była niestety zajęta :/)

Na jednej ze ścian tv 
oraz nieustająca projekcja
odcinków serialu.

Mnóstwo serialowych zdjęć, 
wycinków z czasopism.

Na kolejnej ścianie - duża tablica
- z wpisami turystów i przechodniów,
z ogłoszeniami.
Ja też zostawiłam na niej pamiątkowy wpis i krótką notkę...

(może akurat teraz ktoś ją czyta?)

























Jednak to,
co sprawia, że turyści wspominają,
a stali bywalcy często zachodzą,
to oczywiście menu.
Niesamowity wybór,
przede wszystkim kawa!
Smaki niepowtarzalne,
nazwy również ;)

Ale też herbaty,
pyszne ciasta...
Naprawdę jest problem, 
co zamówić...

Central Coffee Perks ma swój profil
na facebooku,
zainteresowanych odsyłam na stronę:



Jeśli będziecie kiedyś w Toruniu,
koniecznie wejdźcie na dobrą kawę.
Polecam!

PS Skorzystajcie też z toalety ;)



  *



Wiem, że się rozpisałam,
wyszedł mi dziś przydługi post.
Niestety nie mogłam się powstrzymać.
Tyle było do napisania
 i do pokazania.

(wiem, że jakość zdjęć jest nie najlepsza, 
ale uchwycenie wnętrz w oświetleniu
o tej porze roku bez profesjonalnego sprzętu nie jest prostą sprawą... wybaczcie)

Mam nadzieję, że ktoś dotrwał do końca...


*

Magicznym miejscom - Prowansji i Cenrtral Coffee Perks 
dziękuję za możliwość wykonania zdjęć.


*


Pozdrawiam serdecznie!

Marta

You Might Also Like

15 komentarze

  1. Uwielbiam takie klimatyczne miejsca. Sama chętnie je wyszukuje. Dawno nie byłam w Toruniu, ale kto wie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odkrywanie nowych miejsc to wielka frajda, zatem pewnie wiesz o czym mówię :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Bardzo klimatyczne miejscówki- byłam w Toruniu wielokrotnie i nie miałam o nich pojęcia;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Marto, musisz to nadrobić ;) Czekam na Twoją opinię :)

      Usuń
  3. Bardzo klimatycznie! Myślę, że miło wypić kawę w takim pięknym miejscu :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wnętrza tworzą atmosferę :)
      Uściski Marta!

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. No jest pięknie faktycznie, byłam, potwierdzam ;)

      Usuń
  5. Kocham takie miejsca. To jakby wejść do innego świata i do tego miło spędzić czas:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak to odczuwam :))) Tylko, że ten czas leci wtedy bardzo szybko :/

      Usuń
  6. Jak już to wybrałabym się do Prowansji, ale to nie do końca moje klimaty. Szczerze mówiąc, co obok nie przechodzę, to tam pusto jest...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy ja byłam w Prowansji - klienci byli i na parterze i na pięterku :)

      Usuń

korzystam z grafik

Facebook

Obserwatorzy