Przepis na najłatwiejszą tartę z jabłkami

20:10


W przerwie
przy pracy nad kolejnymi
pudełkami, skrzynkami i deskami
wpis kulinarny.
Sprawdzony i godny polecenia przepis
na tartę jabłkową.
Dziś w wersji naprawdę błyskawicznej,
bo gdy mamy pod ręką wszystkie produkty,
zrobienie tego ciasta naprawdę 
nie zabiera zbyt wiele czasu.





Tarta jabłkowa

Składniki na spód:

150 g masła
2 czubate łyżki cukru
2 żółtka
150 g mąki pszennej
50 g maki kukurydzianej
1/2 łyżeczki startej skórki cytrynowej

Wykonanie:

Masło utrzeć z cukrem, 
dodać żółtka i dokładnie wymieszać.
Wsypać mąkę, mąkę kukurydzianą, 
dodać skórkę cytrynową 
( może też być skórka z limonki ).
Dodałam także 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego,
ale nie jest to konieczne.
Wyrobić ciasto dłońmi,
powinno być dość elastyczne.
Zawinąć w folię
i włożyć do lodówki na ok. 30 min.







Masłem posmarować formę do tarty,
wyłożyć rozwałkowane ciasto.
Podziurkować widelcem.
Wstawić do lodówki na chwilę, by
schłodzić przed pieczeniem.

Najłatwiejsza część ciasta to nadzienie...

Do nadzienia użyłam 
najzwyklejszych jabłek
ze słoika,
które przed zawekowaniem zostały starte na tarce 
i zasypane cukrem.
Jabłka po wyjęciu ze słoika podsmażyłam na patelni 
z dodatkiem niewielkiej ilości brązowego cukru.
Dodałam rodzynki 
oraz garść pokrojonych orzechów włoskich.
Jeszcze lekko ciepłe wyłożyłam na podpieczony spód tarty.

Tartę należy piec przez ok. 25 min.
w temp. 180 stopni.
Można w dowolny sposób ją udekorować.
Ja dodałam podprażone płatki migdałowe.





Ciasto smakuje
zarówno jeszcze ciepłe,
jak i schłodzone,
prosto z lodówki.

To nie odkrywcze stwierdzenie,
ale...
 najlepsze jest z dodatkiem lodów waniliowych :)


Prawda, że prosty przepis?

Pozdrawiam,

Marta


PS Zwróćcie uwagę na motyw serwetki - już niedługo pojawi się 
na kolejnym drewnianym przedmiocie...

You Might Also Like

2 komentarze

korzystam z grafik

Facebook

Obserwatorzy