Świąteczne pierniczki

08:32



Przygotowuję
drugą już turę pieczenia 
pierników.

Co roku staram się korzystać 
ze sprawdzonych przepisów na pieczenie.
Mam dwa takie, pewne i przetestowane wiele razy.
Oba proste w przygotowaniu,
a pieczenie pierników
według nich nie zabiera zbyt dużo czasu.

Dziś polecam 
przepis Doroty
z bloga www.mojewypieki.com . 
Każdy kto zagląda na ten blog, 
wie że znajduje się tam mnóstwo
świetnych przepisów :)

Dokładny przepis
na pierniki znajdziecie tu .



Przepis na szybkie pierniczki:

300 g mąki pszennej
100 g mąki pełnoziarnistej 
(nie używałam do tej pory, zawsze zastępuję mąką pszenną zwykłą)
2 jajka
130 g cukru pudru
100 g rozpuszczonego masła
100 g miodu (ja używam wielokwiatowego)
1 łyżka kakao
1 łyżka przyprawy do piernika
1 łyżeczka sody oczyszczonej



Sposób wykonania:

Wszystkie składniki należy
wymieszać w misce.
Ja na początku podgrzewam 
lekko miód, dodaję do niego
kakao i przyprawę,
lekko studzę.
Masło roztapiam, studzę.
Jajka roztrzepuję.
Wszystkie produkty wyrabiam w misce
bo ciasto jest dosyć klejące,
ale takie właśnie ma być.








Potem należy wyłożyć ciasto 
i dokładnie wyrobić,
delikatnie podsypując mąką.

Mąki nie należy dodawać zbyt dużo!

Także podczas wałkowania i wykrawania
używać minimalnej ilości mąki.







Wałkować,
wycinać foremką.
Piec przez 8- 10 min. w temp. 180 stopni.






A tak pierniki prezentują się
już po upieczeniu:













Udanych wypieków,
udanego dnia!


Pozdrawiam,

Marta

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Ja juz upieklam chyba ostatnia turę pierników przed świętami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że też u mnie powinno się zakończyć na drugiej i ostatniej turze.. ;)

      Usuń
  2. Hej, bardzo podobnie robię, tylko odstawiam wyrobione ciastko na 24h do lodówki. Potem jak wyjmuję jest twarde jak kamień i muszę z godzinę odczekac, aż się ociepli. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli tak jest podane w przepisie, że musi odleżeć w lodówce to pewnie tak ma być.. Ja korzystam z wersji, w której się zagniata i natychmiast przystępuje się do dzieła :) Pozdrawiam!

      Usuń

korzystam z grafik

Facebook

Obserwatorzy